15.9.2011

Sielun peili

Pinterest.com on yksinkertaisuudessaan aivan mahtava sivusto. Se on sosiaalinen ideapankki, muistivihko, blogi, työkalu, huvitus. Kaunis, ihana - pelottava. Kyllä, pelottava. Pinterest on niin hyvä, että se pystyy vangitsemaan käyttäjiensä sielun ilmoitustauluille. Vaikka olen palvelun vannoutunut käyttäjä, välillä omia seiniä katsellessani on hurjaa huomata, miten paljaana oma sisin on esillä.

Mitä Pinterest paljastaa minusta? Pidän leteistä, pannoista (ja tiaroista!),  kiharoista. Hameista, huiveista, villatakeista. Valokuvista, tauluista ja kehyksistä. Juhlista, juhlista ja juhlista. Väreistä, runsaudesta, harmoniasta ja kaaoksesta. Herttaisuudesta, kauneudesta, suloisuudesta.  Pinterest ei valehtele. Olen aidosti kevytkenkäinen, pinnallinen ja turhamainen hempukka.

Minun seinät ovat täällä. Sen tarjoamia tietoja ei saa käyttää minua vastaan.

Keskimmäisen vanhempainillassa tehtiin esittelykierros niin, että piti keksiä adjektiivi, joka alkaa samalla kirjaimella kuin oma nimi. Olin ihan kauhuissani. Tämä on ihan kamala leikki. Adjektiivivalintahan kertoo Pinterestin tavoin ihan kaiken kertojastaan. Kierros eteni ja eteni. Kuuntelin muiden valintoja, enkä keksinyt mitään muuta sanaa kuin suloinen. Hätäpäissäni esittelin itseni Senja Sirkeäksi, koska suloinen tuntui liian paljaalta. Mutta että ihan sirkeä? Mitäköhän se edes tarkoittaa? Onko se turkua?

Minun nimikkoadjektiivini on muuten ihana. Ihana Ilona. Pelatkaa vaikka bullshitbingoa ja laittakaa jokaiseen ruutuun ihana. "Bingo!"



1 kommentti:

  1. Pinterest on paljastava. Meillä myös adjektiivi esittely - olen cool. Muuta C:llä alkavaa en edes keksinyt.

    VastaaPoista